Logo
Kenneth Opsahl • August 31, 2022

Jeg gikk rett i baret etter ferien!

Jeg gikk rett i baret etter ferien....🤯

Jeg har mitt eget selskap og jobber som konsulent, og jeg har gått i "konsulentfella" mange ganger.

Du vet, den der du tar på deg altfor mye jobb, og så ender opp med å jobbe døgnet rundt uten å få noe gjort😩

Jeg gikk rett i baret etter ferien....🤯

Jeg har mitt eget selskap og jobber som konsulent, og jeg har gått i "konsulentfella" mange ganger.

Du vet, den der du tar på deg altfor mye jobb, og så ender opp med å jobbe døgnet rundt uten å få noe gjort😩

I starten er det jo gøy! Det er motiverende å ha mye å gjøre, og det virker som om du kan klare alt. Men etter hvert begynner stresset å sige inn. Du blir sliten, og du får ikke gjort noe ordentlig.
Som mange andre er jeg litt overoptimistisk av natur, så jeg har en tendens til å tro at jeg kan klare alt. Men det er jo ikke mulig🤯

Jeg husker en gang jeg akkurat hadde kommet hjem fra ferie. Jeg var full av energi og klar for å ta fatt på nye oppgaver. Jeg planla et tett program for meg selv, og jeg tok på meg flere nye kunder🚀

I starten gikk det bra. Jeg jobbet lange dager, og jeg fikk gjort mye.

Men etter hvert begynte det å balle på seg. Det ble for mye. Jeg ble sliten, og jeg klarte ikke å konsentrere meg lenger.

Jeg begynte å glemme avtaler, og jeg leverte ikke arbeidene mine i tide. Jeg var stressa og frustrert.

En dag innså jeg at jeg måtte gjøre noe. Jeg måtte finne en måte å unngå konsulentfella på.

Her er det jeg lærte:
🔹Ikke planlegg for mye på en gang. Jeg pleide å planlegge et tett program for meg selv, men det er ikke mulig å gjennomføre alt. Det blir alltid mer arbeid enn du tror.
🔹Sett realistiske mål for deg selv. Ikke prøv å gjøre alt på en gang. Ta deg tid til å gjøre oppgavene dine ordentlig.
🔹Gi deg selv pauser. Det er viktig å ta seg tid til å hvile og lade batteriene.

➡️Nå har jeg lært at det er bedre å ha litt mindre å gjøre, og faktisk få det gjort.
➡️Jeg legger inn buffere i kalenderen, slik at jeg har litt ekstra tid til overs.
✅Viktigst av alt: det er lurt å sette av tid til å reflektere over egen virksomhet, og til å utvikle nye ideer som kan hjelpe enda flere kunder.

Effekten?
✅Når jeg har mer tid i hverdagen, har jeg mer overskudd til å trene, være kreativ og tilbringe tid med familie og venner.

Hvis du har en tendens til å ta på deg for mye, så håper jeg at denne historien kan hjelpe deg.

Ikke planlegg for mye på en gang. Det er bedre å ha litt mindre å gjøre, og faktisk få det gjort.

Share by: